Main Article Content
Abstract
The civil construction industry is constantly improving its processes, products and services. Part of this improvement has been the application of a new technology to building planning, namely Building Information Modeling (BIM), a technology aimed at information modeling in civil construction throughout the building's life cycle. The domain of BIM has become indispensable to every professional trained in architecture and urbanism and civil engineering, as it operates interoperability and collaboration between professionals, requiring training in various tools and software that are structured within this concept. However, the adoption and implementation of the use of technology in institutions is an expensive, paradigm-shifting and gradual process. The technology implementation stages started to receive the nomenclature of “BIM maturity levels”, starting to be attributed in order to measure and monitor a successful implementation in the full reach of what the technology offers. This research aims to study and understand what the concept of BIM maturity level is in the construction industry, when applied to the College environment. For this purpose, a literature review will be carried out based on bibliographic surveys, articles, seminars and congress proceedings, which will help to determine the steps and factors that should be taken into account to assign BIM maturity levels to College of Architecture and Urbanism and Civil Engineering. It is hoped that this will contribute to the understanding of the BIM maturity level in Colleges, based on the main literature on the subject.
Keywords
Article Details
Os artigos submetidos a Revista Perspectivas Online: Humanas e Sociais Aplicadas estão licenciados conforme CC BY. Para mais informações sobre essa forma de licenciamento, consulte: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
A disponibilização é gratuita na Internet, para que os usuários possam ler, fazer download, copiar, distribuir, imprimir, pesquisar ou referenciar o texto integral dos documentos, processá-los para indexação, utilizá-los como dados de entrada de programas para softwares, ou usá-los para qualquer outro propósito legal, sem barreira financeira, legal ou técnica.
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3) Autores têm permissão para publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.